Kontrola nad przeglądarką

Użytkownicy używający Firefox'a, Opery, czy innej cywilizowanej przeglądarki nie muszą się dokładnie zastanawiać nad kontrolą zachowań swojego programu - surfowanie po Internecie wygląda prawie zawsze tak samo. Jednak czy rzeczywiście tak jest? Nie.

Internauta nie mający komfortowych warunków (IE) poddany jest na wykonanie każdej zachcianki webmastera. Target="_blank" - nowych okien przybywa - użytkownik nie panikuje - już do tego się przyzwyczaił. Jednak podświadomie szuka sposobu na odzyskanie kontroli. Podobnie postępuje użytkownik Opery, czy Firefox'a w każdej sytuacji, gdy tylko coś działa wbrew jego woli - nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę.

Dwie tapety

Zdjęcia + Photoshop = kilka tapet. Trochę eksperymentowałem i 'coś' z tego wyszło. Pierwsza tapeta przedstawia ludzi pokazujących hawajski znak szczęścia podczas zadymy ;) Powstała ona z użyciem tego zdjęcia - zmieniłem całkowicie kolorystykę i oczywiście gesty ludzi, dodałem również trochę dymu. Poziome linie mogą trochę przeszkadzać przy rozdzielczościach innych niż 1024x768, ale bez nich tapeta straciłaby swój unikalny klimat.

Photoshop - niedoskonałości akcji (1)

Akcje w Photoshopie (nazywane też zadaniami) znacząco ułatwiają pracę z wieloma plikami, ze względu na brak konieczności powtarzania wielokrotnie tych samych czynności. Nie będę tutaj opisywał do czego służą akcje i jak je tworzyć - to wszystko już dokładnie opisano. W artykule zajmę się jednym z problemów, z jakim możemy się spotkać pracując na większej liczbie zdjęć.

Często zdarza się, że musimy nałożyć znak graficzny (np. znak naszej strony) na każdym z wielu zdjęć. Problemu nie ma, gdy mamy do czynienia z zdjęciami jednakowych rozmiarów, lub gdy znak ma się pojawić w określonej odległości od lewej, lub górnej krawędzi zdjęcia. Co jednak zrobić w przypadku, gdy znak musimy umiejscowić w prawym dolnym rogu, na zdjęciach nie mających jednakowych rozmiarów?

Załóż kominiarkę - jesteś złodziejem.

WEB-Złodziej

Pamiętasz jakie strony odwiedziłeś przed chwilą? Czy zwróciłeś uwagę na znajdujące się na nich reklamy AdSense, bannery flash, linki sponsorowane? Jeżeli nie, to jesteś złodziejem!
Czy korzystasz z oprogramowania które blokuje jakiekolwiek reklamy na stronach (AdBlock, firewall, itp)? Jeżeli tak, to jesteś złodziejem!Jak najszybciej przetnij kabel sieciowy, udaj się do najbliższego komisariatu i przyznaj się do winy, bo jesteś złodziejem!

Creative Commons i Duplicate Content

Creative Commons

Artykuły na stronach coraz częściej udostępniane są na licencji Creative Commons - oczywiście jest to zjawisko pozytywne, jednak prowadzi do tego, że w Sieci pojawia się wiele jednakowych kopii artykułów (Duplicate Content).

Jak Google reaguje na Duplicate Content?
Odpowiedź na to pytanie pojawiła się w wywiadzie z Vanessą Fox z zespołu Google Webmaster Cental, przeprowadzony przez Rand'a Fishkin'a:

Historia pewnego spamera ;)

Wykop.pl

Problem web-dwa-zerowego spamu przedstawiony żartobliwie:
Historia to krótka, lecz ciekawa. Dawno, dawno temu, pisałem o licznym spamie w sławnym, 'web-dwa-zerowym' Wykopie. Ostatnio ku wielkiemu króla zdziwieniu, dowiedziałem się, że Wykop.pl nie jest 'Web 2.0', tylko 'Web 0.9 alpha' - ta informacja zapewne zrewolucjonizuje globalną sieć podwórkową - pomyślałem. Przez tyle czasu cały dwór okłamywano...!

Odlotowy marketing

Na początek cytat z artykułu Gazety:

Ile kosztuje lot z Polski do Portugali? 2 zł i 8 gr. Internauci znaleźli dziurę w systemie rezerwacyjnym Ryanaira.

Tak, Internauci znaleźli 'dziurę' - z niewielką pomocą ...
Internet, telewizja, radio - wszędzie mówiono nie o tanich, lecz o 'darmowych' liniach lotniczych Ryanair. Tysiące ludzi odwiedziło strony Ryanair.com w poszukiwaniach tej jedynej okazji. Ile w 'normalnych warunkach' kosztowałaby taka kampania reklamowa? Z pewnością więcej, niż wypełnienie wolnych miejsc w samolotach 'szczęśliwcami*' którym się udało...

Google i komentarze HTML

komentarze HTML

Dla wielu osób sposób traktowania komentarzy HTML przez Google jest oczywisty - nie są one brane pod uwagę. Jednak co się stanie gdy 'nieświadomy' pozycjoner umieści komentarze wypełnione słowami kluczowymi? Czy zostaną one potraktowane jako spam? Na forum Webhelp.pl kilku użytkowników uznało że 'tak' - jak jednak jest w rzeczywistości?

Niczego nie wymuszaj - formularze

Niczego nie wymuszaj

Kilka dni temu przeglądając Internet natrafiłem na pewien interesujący blog. Postanowiłem skomentować jeden wpis - wypełniłem wszystkie wymagane pola i kliknąłem 'Dodaj komentarz' (obrazek wyżej). Oczywiście na tekst poniżej przycisku zwróciłem uwagę gdy było już za późno - nieświadomie zgodziłem się na otrzymywanie powiadomień o nowych komentarzach.

W podobny sposób postępuje wiele osób, nie tylko na blogach, lecz przede wszystkim na stronach gdzie wymagana jest rejestracja. Często nie zwraca się uwagi na to, że wypełniając formularz, 'nieświadomie' zgadzamy się na otrzymywanie reklam na nasz adres e-mail.

Flash to zło

Flash

Z czym kojarzy się Tobie 'Flash'? Z natrętnymi reklamami, z ciekawymi i humorystycznymi gierkami, a może z filmami dostępnymi wprost w przeglądarce?Flash ma bardzo szerokie zastosowanie: od multimedialnych prezentacji, aż po wspomniane reklamy.Łatwość osiągnięcia wyników efektowniejszych niż w przypadku standardowych metod (xHTML, CSS, JS), stała się dla Flash'a głównym sprzymierzeńcem w opanowaniu Globalnej Sieci. Jednak coś poszło nie tak - w Internecie wciąż dominuje 'czysty tekst' i nic nie wskazuje na szybką zmianę tej sytuacji.